A Meta váratlan bejelentést tett, amely jelentős hatással lehet a magyar választásokra is.


A vállalat célja, hogy elkerülje az uniós politikai hirdetésekre vonatkozó új átláthatósági előírásokat.

A napokban a Meta egy fontos bejelentést tett, amely sokakat érinthet. A vállalat bejelentette, hogy...

Az Euractiv jelentése szerint ezzel a megoldással lényegében elkerülhetők az uniós politikai hirdetésekre vonatkozó friss átláthatósági szabályok.

A lap beszámolt arról, hogy az Európai Unió által bevezetett szabályozás célja, hogy mérsékelje a választási folyamatokba történő külföldi beavatkozásokat és a politikai dezinformáció terjedését. Felhívták a figyelmet arra is, hogy az új szabályozás, valamint a Meta döntése, hogy visszavonul a piacról, már két évvel ezelőtt is napirendre került.

A cikkben említett jogszabály októberben lép hatályba, és kötelezi az online platformokat arra, hogy világosan jelezzék:

Az Euractiv kitért arra is, hogy a Meta saját szabályzatában részletesen meghatározza, milyen típusú hirdetéseket sorol ebbe a körbe. S mint kiderült, ezek a korlátozások nemcsak az uniós országokra, hanem más európai területekre, így az Egyesült Királyságra is vonatkoznak majd.

A Meta vezetősége a közelmúltban bejelentette, hogy a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendelet (TTPA) kapcsán meghozott döntését azzal indokolja, hogy az új szabályozás túlzottan bonyolult elvárásokat támaszt a platform működésével szemben. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozták, hogy a rendelet "vállalhatatlanul magas szintű komplexitást és jogi bizonytalanságot" idézne elő, amelyek nemcsak a hirdetők, hanem magának a platformnak a működésére is kedvezőtlen hatással lennének.

A cég egyértelműen jelezte, hogy a politikai jellegű tartalmak megosztása továbbra is megengedett, legyen szó akár felhasználókról, akár politikai személyiségekről. Azonban a közeljövőben bevezetésre kerülő változások azt jelentik, hogy...

Az Euractiv emlékeztetett arra, hogy a Meta nem az egyedüli technológiai vállalat, amely ilyen módszerekkel próbálja kikerülni a szabályokat. A Google már a múlt évben bejelentette, hogy felfüggeszti a politikai hirdetések megjelenítését az Európai Unió területén.

Az amerikai vállalat ekkor azt panaszolta, hogy a rendelet túl széleskörűen határozza meg, mi számít politikai hirdetésnek. Ennek következtében nem lenne képes jogszerűen és következetesen eleget tenni az előírásoknak - olvasható a cikkben.

Related posts