Rekordáron talált új gazdára a divatvilág ikonikus Ferrarija.


A kilencvenes évek ikonikus V12-es motorral felszerelt, ritka Ferrari modellje fokozatosan a világ legexkluzívabb és legdrágább autóinak elit klubjának élvonalába emelkedik.

A közelmúlt eseményeit figyelembe véve, igazán izgalmas időszakot élhetnek át a Ferrari tulajdonosok. A ritka és különleges modellek értéke szinte szárnyal, amit két nemrégiben zajlott árverés is világosan alátámaszt.

Az RM Sotheby's aukcióján mostantól a történelem legdrágább új Ferrarija is kalapács alá került, ezzel pedig új mérföldkő született a legendás F50-esek világában.

A hétvégén egy árverésen, amely minden várakozást felülmúlt, egy különleges színárnyalatú Ferrari F50 végül 9,245 millió dollárért (körülbelül 3,4 milliárd forintért) talált új gazdára. Ez a lenyűgöző összeg jól tükrözi a ritkaság és a prémium autók iránti folyamatos keresletet.

Ez körülbelül 4 millió dollárral haladja meg a legtöbb F50-es eladási árát az utóbbi években, és ez a lenyűgöző összeg elsősorban ennek a különleges modellnek a ritkaságából ered.

Az említett F50-est a divatvilág ikonikus alakja, Ralph Lauren rendelte meg, aki nemcsak a stílus, hanem a luxusautók szerelmese is; egyike a világ legértékesebb Ferrari-gyűjteményének. Ez a különleges jármű csupán 55 példányban készült amerikai specifikációval, és a ritkaságát fokozza, hogy mindössze két ilyen autó létezik, amelyeket gyárilag Giallo Modena sárga színben készítettek el.

Bár Lauren általában rendkívül ragaszkodik féltett autóihoz, 2003-ban mégis megválta egy F50-estől. Ez a különleges jármű végül egy Sterlingben élő házaspár garázsában talált otthonra, akik azóta is büszke tulajdonosai. Érdekesség, hogy a mostani hétvége előtt egészen 2009 óta nem mutatták be a nyilvánosságnak.

Az eladásra kínált autó komoly átalakításon ment keresztül: új benzintankkal, gumiabroncsokkal és fékalkatrészekkel frissítették fel. Az F50-es 2009-ben elnyerte a Ferrari Classiche minősítést, amely tanúsítja, hogy minden alkatrésze autentikus. Az autó mindössze 8690 kilométert futott, mielőtt új gazdára talált.

Nem is olyan rég, az F50-es modellt nem helyezték olyan magasra a Ferrari panteonjában, mint elődjét, az ikonikus F40-est, vagy utódját, az Enzót. Az utóbbi években azonban a rendkívül alacsony futásteljesítménnyel rendelkező F50-esek iránti kereslet drámai növekedésnek indult, ami az árakat a korábban elképzelhetetlen csúcsokba emelte.

Ez a modell a valódi zabolátlan szupersportautók utolsó képviselői közé tartozik, és nem véletlen, hogy ilyen nagy figyelmet kapott. Az F50 szívét egy 4,7 literes, V12-es szívómotor adja, amely közvetlenül a Ferrari 641 Formula-1-es versenyautóból öröklődött, persze nem kis módosításokkal. Ezek a finomhangolások biztosítják, hogy a motor teljesítménye és karaktere a közúti használathoz is tökéletesen illeszkedjen, miközben megőrzi azt a fergeteges versenyszellemet, ami a Ferrari nevét világszerte híressé tette.

A blokk 8000-es fordulaton 520 lóerőt ad le, nyomatékból 471 Nm áll rendelkezésre 6500-tól. A Ferrari F50 a mérések szerint 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 325 km/óra a végsebessége.

A mostani hétvégi eladás előtt a valaha árverésen elkelt legdrágább F50-es 5,532 millió dollárért cserélt gazdát idén februárban. Ezek a számok pedig azt mutatják, hogy az F50-esek olcsóbbak már nem lesznek.

Related posts