A Lexus elkápráztatta a közönséget legújabb szuperautójával.

Hosszú évek várakozása után végre felfedte a Lexus, hogy újra szupersportautót készít. Most pedig megcsillan a lehetőség, hogy felfedezzük, milyen formában képzelik el ezt a lenyűgöző járművet.
A Lexus LFA darabjaiért egyre növekvő összegeket áldoznak a gyűjtők és rajongók. A 2010 és 2012 között mindössze 500 példányban készült különlegesség sokak szerint a világ legszebb hangú sportautója. A Yamahával közösen tervezett 4,8 literes V10-es motorja olyan zenét ad, mintha egy versenyautó zúgása szólna, magával ragadó élményt nyújtva minden egyes pillanatban.
A gyártás befejezése óta a szakma és a rajongók egyaránt izgatottan várják, hogy vajon milyen utódot kap a modell. Bár a V8-as motorral ellátott LC valóban lenyűgöző, más kategóriában versenyez. Az utóbbi időben a Lexus is elkezdett szivárogtatni információkat, amelyek arra utalnak, hogy már dolgoznak egy új szupersportautó kifejlesztésén.
2023-ban mutatták az Electrified Sport tanulmányautót, majd idén a Goodwood-i sebességfesztiválon egy álcázott prototípus, illetve annak GT3-as versenyautóváltozata is tiszteletét tette.
Így érkeztünk el a mai naphoz, amikor is mindössze három mondatos közlemény mellett a Lexus bemutatta a Sport Conceptet a Monterey Car Week-en.
A Lexus jövőbeli designjának esszenciáját képviseli ez a progresszív, innovatív sportautó, amely hiteles módon ötvözi a modernitást és a hagyományokat. Az inspiráló koncepcióautó széles, alacsony vonalvezetése és két ajtós karosszériája dinamikus megjelenést kölcsönöz, miközben érzelmeket keltő részleteket vonultat fel, megtestesítve ezzel egy új generációs sportautó vízióját.
Ahogy az LFA, úgy ez a tanulmányautó is lenyűgöző részletekkel bír, miközben egyértelműen a szupersportautók világába tartozik. Az első és hátsó lámpák, a karosszéria elegáns, mégis figyelemfelkeltő vonalai és nyílásai mind-mind a dinamizmus érzését keltik. Az orrkúp, a küszöbök, a monumentális diffúzor és az aktív hátsó szárny mind arra utal, hogy ez a jármű nemcsak az utcákra, hanem a versenypályára is készült, ahol igazán megmutathatja tudását.
A nappali menetfény a Lexus modellek ikonikus pipa jelét idézi, míg hátul a formát hangsúlyozó csík dominálja a megjelenést. Izgatottan várjuk, hogyan teljesít a rendszer, hiszen a képek között található olyan is, amely fehér fénnyel, és van, amely vörös árnyalatban pompázik; ehhez pedig a kis cápauszony antenna is csatlakozik, tovább fokozva a látványt.
Érdekes megfigyelni, hogy az autó aerodinamikai dizájnja olyan érzést kelt, mintha egy klasszikus belső égésű motorral szerelt járműről lenne szó, pedig erről nem lehetünk biztosak. A tanulmány nem rendelkezik kipufogóval, csupán egy, a Lexus LFA háromszög alakú kipufogójára emlékeztető LED lámpát találunk a hátsó részen, amely különböző színekben, például fehérben és vörösben is világíthat. Könnyen el tudjuk képzelni, hogy egy teljesen elektromos hajtás is lehetséges, akár a régóta várt szilárdtest akkumulátorok bevezetésével a piacon. Ezen a konfiguráción a körülbelül 1000 lóerős teljesítmény és a négykerék-hajtás mellett sokkal inkább a V10-es motorról álmodozunk.
Bár az autó akár ebben a formájában is vonzó lehet a piacon, egyáltalán nem garantált, hogy a közeljövőben megérkezik a márkakereskedésekbe. Információk szerint még hosszú évek telhetnek el, mire az utcai változat végre lekerül a gyártósorról.