Majka Bindzsisztánja most már a Budapest Parkban is megvetette a lábát, ahol igazán stílusosan "bebútorozták" a színpadot.


"Gyakran érzem azt, hogy a könnyek elárasztanak, miközben azon tűnődöm, vajon helyes döntést hoztam-e." - A VIVA TV egykori műsorvezetője úgy döntött, hogy az ex-partnerére bízza a fia nevelését.

Majoros Péter, más néven Majka, már számtalanszor megfordult a Budapest Park színpadán, és ez nem igazán meglepő – a rapper igazi showman, akinek bulijaira mindig rengetegen kíváncsiak, még akkor is, ha a setlistje nagyrészt a jól ismert dalokból áll. Azonban ez nem jelenti azt, hogy a koncertjei monotonok lennének; csapata folyamatosan azon dolgozik, hogy a zeneszámokat új köntösbe bújtassa, friss és izgalmas körítéssel varázsolva el a közönséget. Swing turnéja óta egyre innovatívabb megoldásokkal rukkol elő, tavaly például egy körszínpados koncepciót hozott az MVM Dome-ba, amelyet a Las Vegas-i életstílus inspirált. Ehhez olyan mennyiségű fény- és videótechnikai eszközt béreltek, amilyet még egyetlen magyar koncerten sem láthattunk. Majka fellépésein a közönség nem csupán egy egyszemélyes show-t élvez, hiszen a brand mögött egy hatalmas stáb dolgozik, és a színpadon mindig egy kisebb csapat veszi körül a rappert. A zenészek és vokalisták mellett számos táncos teszi még dinamikusabbá a már amúgy is látványos előadásokat, így a különféle vizuális elemekkel kiegészített koncertek igazán energikus élményt nyújtanak a nézőknek.

A mostani turné március elején egy dupla Aréna-bulival indult, amelynek a legjobban várt pillanata kétségtelenül az év elején kiadott, erősen rendszerkritikus Csurran, cseppen című szerzemény előadása volt, amit a 2049 és 2050 névre keresztelt produkciók futurisztikus világába ágyazva hallhatott először élőben a közönség. A dal klipje, amely egy korrupt hatalmi rendszer működését mutatja be, hat hónap alatt több mint 24 milliós megtekintést produkált a YouTube-on, ahol azóta is a legnépszerűbb zeneszámok között szerepel. A produktum a megjelenése után azonnal közbeszéd tárgya lett, s bár a tartalma egyértelműen politikai töltetű, a rapper állítása szerint elsősorban szórakoztatás volt vele a célja, és ahogy eddig, ezután sem kíván politikai oldalakhoz tartozni - nem is járul hozzá a dal politikai célú felhasználásához. Ettől függetlenül nem lehet elvonatkoztatni attól, mennyi áthallás-gyanús elem van benne, és ezáltal mennyi párhuzam vonható Bindzsisztán fiktív világa és a magyar valóság között, amit a megjelenésekor civilek, pályatársak, influenszerek, sőt politikusok, és politikai elemzők is kommentáltak.

A pénteki előadás különleges keretet kapott a Csurran, cseppen koncepciójának köszönhetően, amely nemcsak a dalok élő interpretációjában, hanem vizuálisan is dominálta a Budapest Parkban zajló koncertet. A kivetítőkön folyamatosan feltűnt Majka arcképe, mint Bindzsisztán miniszterelnöke, amely a videoklip borítóján is látható, míg a rapper fellépőmellényére bindzsisztáni bankjegyeket hímeztek, ezzel még inkább hangsúlyozva az előadás egyedi atmoszféráját.

A Budapest Park is izgalmas színhelyévé vált a buliknak, ahol Majka az x-faktoros mentoráltjaival, az ÉBERKÓMA csapatával együtt készítette elő a nagyszabású koncertjét. A rendezvény nem csupán egy előzenekar fellépésére korlátozódott, hanem egy különleges vendégelőadással is színesedett, így a közönség még inkább belemerülhetett a zenei élményekbe. A rapper bulija pontosan 8 óra után indult, de a lelkes tömeg már jóval korábban elfoglalta helyét - több mint 11 ezer ember gyűlt össze, hogy részese legyen a fergeteges show-nak. A színpadon zajló események követése azonban nem volt könnyű, mivel a tánctéren és az italos pultoknál folyamatosan mozgó közönség miatt a látvány élvezetét sokszor megnehezítette a tömeg. A helyszín varázsát azonban a Budapest Park impozáns, hatalmas LED-falai és a színpad plafonig érő beépítése némileg kompenzálta, így a látvány és a zene élménye egyaránt felejthetetlen maradt.

Az arénás koncert egy igazi futurisztikus élményt kínált, ahol a csapat a legváltozatosabb látványelemekkel varázsolta el a közönséget – lézerfények, káprázatos fényárak, füstfelhők és tűzoszlopok táncoltak a levegőben. És hogy a látványosság még teljesebb legyen, márciusban konfetti- és pénzeső is várta a nézőket a Budapest Sportcsarnok falai között. A Park, mint szabad ég alatt működő szórakozóhely, teljesen más karaktert képvisel, de Majkáék remekül kihasználták a hely adottságait, és a jövőbe mutató szellemét is magukénak érezték. Amikor megérkeztem a helyszínre, meglepetten tapasztaltam, hogy a színpadot egy lenyűgöző, plafonig érő LED-falak keretezik, amelyek között egy vörös szőnyeggel borított lépcső sorakozott, a magasból egészen a közönség felé. A Majka-koncertekre jellemző kifutót ezúttal elhagyták, így a fellépőknek csupán a beépített elemek előtti sáv állt rendelkezésükre, valamint a középre helyezett lépcső, amely mögött egy újabb LED-fal pompázott, szépen integrálva a produkcióba. Ez az új koncepció igazán friss és izgalmas élményt nyújtott!

Sejthető volt, hogy a nyitányban Majoros és Veres Mónika (Nika) a magasból fog leereszkedni, de azt már korántsem lehetett előre látni, hogy a zenészek nem mindig lesznek a figyelem középpontjában – csupán a lépcsősor tetején "szögezett" gitáros tűnt állandónak. Az első dalnál még úgy tűnt, hogy a zenészek a háttérben, valamiféle takarásban fognak játszani, de a második számnál hirtelen megnyílt a tér: a beépített LED-panelek függőlegesen szétnyíltak, és egy másik gitáros, a dobos, valamint a billentyűsök is feltűntek egy emeletnyi magasságban. Ez a látványos váltakozás végigkísérte a koncertet – néha megmutatták magukat, máskor elrejtették őket a mozgatható falak mögött, miközben a LED-eken különféle kreatív vizuális elemek futottak, és a lépcsősor mögött is zajlott az akció. Mindezt fokozta, hogy a színpad gyomrából érkező fénycsóvák és a stroboszkópok villanásai szabad utat kaptak, olykor a vetítésekkel egy időben színes fényáradatot zúdítva a színpadra. Eközben a Park saját kivetítőin élő képsorokat közvetítettek, hol a fellépőkről, hol pedig a közönségről, így a nézők is részesei lehettek az élménynek.

A műsor tartalmilag Majoros legnagyobb slágereit vonultatta fel, kezdve a „Nekem ez jár”, az „Ezek a lányok egyre vékonyabbak” és az „Eléglesz” című dalokkal. Kiderült, hogy a rapper már 22. alkalommal lép fel a Budapest Parkban, ami különleges jelentőséggel bír számára. Ezt követően felcsendült a „Tündi-bündi” és az „Amikor a test öregszik” című szám, majd a koncert egy váratlan fordulattal laza testnevelés órává alakult: Majoros aktiválta a közönséget, akik együtt pumpáltak és tapsoltak vele, miközben a látványos fények, füstcsóvák és lángoszlopok egyszerre életre keltek. A műsor során a rapper színpadra hívta az ÉBERKÓMA csapatát egy közös dal erejéig, majd hirtelen eltűnt a színfalak mögött, hogy a következő pillanatban Bindzsisztán miniszterelnökeként térjen vissza, meglepve ezzel a közönséget.

Miközben az arénában egy üveglapon emelték be a Pandur Pjetröt megformáló művészt, a Budapest Parkban más megoldást kellett kitalálniuk: a közönség egy katonás bevonulás tanúja lehetett, de menetelés helyett egy guruló lovon érkezett meg a színpadra az addigra már elnöki öltözetbe bújt rapper. Körülbelül a műsoridő felénél járhattunk, amikor következett a Csurran, cseppen, ami két dolgot hozott magával: egyrészt a közönség elképesztő hangerővel kezdett énekelni, másrészt minden mobiltelefon a magasba emelkedett, hogy megörökítse a legjobban várt szám előadását. Utólag kiderült, hogy ez teljesen felesleges volt, hiszen a Budapest Park ezzel együtt három dalt élőben közvetített az online platformjain.

A YouTube-on közzétett videón egyértelműen látható, hogy a bindzsisztáni dal alatt a LED-falon a klip részletei futottak, míg a szám végén egy igazán látványos pénzosztási akció zajlott: egy konfettiágyúból szórták a közönségre a bindzsisztáni bankjegyek bőséges mennyiségét.

A Csurran, cseppen mellett a Supersonal című Depeche Mode-feldolgozás is nagy sikert aratott, mivel ez egy olyan dal, amelynél Majorosék nagyon intenzíven együtt ugrálnak a közönséggel. Ha ilyenkor szétnéz az ember, csak annyit lát, hogy szabályosan hullámzik a tömeg - a gyerekektől az idősebbekig egytől egyig mindenki ropja, Majka közönsége ugyanis korosztály tekintetében meglehetősen vegyes képet mutat. Rögtön ezután az is kiderült, hogy a rapper tánckarában két új tag is felbukkant a koncerten: megismerhettük Lilit és Kamillát, akik korábban az első sorból élvezték Majoros fellépéseit, a TikTok videóik azonban elértek hozzá, és annyira megtetszettek neki, hogy meghívta őket vendégként a produkcióba.

A Csurran, cseppen című szám mellett Majoros egy másik, rendszerkritikus dalát is színpadra vitte, amely a Molnár Tamással közösen írt Azt beszélik a városban. Ezúttal azonban egyedül lépett fel, csupán a refrénekben idézte meg szerzőtársát. A koncert során megjegyezte, hogy manapság elterjedt a "magyar vagyok" kijelentés, de szerinte ennek nem sok köze van ahhoz, hogy kit szeret az ember. E gondolatmenetet azonban nem fejtette ki részletesen; helyette rögtön belemerült az Ítélet helyett című dalba, amely a Szavak nélkül és a Jöttem, ahogy jöttem dalokkal alkotott izgalmas egyveleget. Nem sokkal később a koncert költségeiről is szólt, mivel egy interjúban nemrégiben arról faggatták, mennyit költenek egy-egy fellépésre. Bár konkrét számot nem mondott, elárulta, hogy az MVM Dome-ban megrendezett körszínpados show minden idők legdrágább magyar koncertje volt. Kiemelte, hogy Las Vegas-i show-élményei miatt az ilyen eseményeken inkább kevesebbet keres, csak hogy olyan grandiózus produkciót tudjon létrehozni, amelyet a közönség még sokáig emlékezetében őriz. Ezt követően előadta a Füttyöst, amelyhez a kaszinóvárosban készült klip, majd szokás szerint az Elvitted a szívemet című dallal zárta az estét.

A koncert végére eldurrantak a konfettiágyúk, Majoros pedig lemászott a fotósárokba, hogy az első sorban állóktól személyesen is elköszönjön, majd behajította a mellényét a tömegbe és eltűnt a színfalak mögött. Igaz, nem végleg, mert a Csurran, Cseppenből még jött egy ráadás, amit egy meglehetősen sajátos edukációval vezetett fel.

"Egy ilyen kulturális esemény lényege, hogy az emberek tanuljanak valami újat, értékeset. Ma este pedig különösen izgalmas lesz, mert egy jelbeszéd formájában érkezik a tudás" - kezdte. Majka ekkor feltette a kérdést: "Ki ne vágyódna a gazdagságra? De nem ám csak simán gazdagságra, hanem igazi, hatalmas gazdagságra! Képzeljétek el, akinek 50 milliárdja van! Vagy inkább 500 milliárd." A rapper szerint mindehhez csupán annyira van szükség, hogy manifesztáljuk a vágyainkat: elegendő koncentrálnunk és felemelni a kezünket a levegőbe. Ekkor újra felcsendült a Csurran, cseppen című dal, és Majka a közönséghez fordulva újabb provokatív kérdést tett fel: "Gyerekek, mit szólnátok, ha mi is elvennénk 500 milliárdot?"

Az "Isten áldja Bindzsisztánt!" fülbemászó búcsúzása után, hirtelen felindulásból, a rapper még egyszer megkérte a közönséget, hogy énekeljenek vele: "Figyelj, azt szeretném, ha a zene ne nyomná el a szavakat, hogy a folyó másik partján is hallják, ahogy egy kicsit csurran, cseppen..." – és innentől kezdve alap nélkül, együtt dalolták a refrént, bár végül nem tisztázta, hogy ki is lenne az a közönség, akinek mindezt a Duna túloldalán kellett volna hallania.

Related posts