Lázár János: Az idei nyárra Havária-tervvel kell felkészülnünk A nyári időszakra való felkészülés során Lázár János hangsúlyozta, hogy egy jól kidolgozott Havária-terv elengedhetetlen. A cél, hogy a váratlan helyzetekre, mint például természeti katasztró

Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, kedd reggeli Közlekedésinfóján bejelentette, hogy olcsóbban tudtak értékesíteni sokkal több jegyet. Az eseményen, amelyet Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója is megtisztelt jelenlétével, a sajtó képviselőinek előre jelezték, hogy a tájékoztató végén "országos nagypolitikai kérdésekkel nem kívánnak foglalkozni". Ezzel kapcsolatban a miniszter arra kérte a résztvevőket, hogy a politikai témákat a Lázárinfó keretein belül, később tegyék fel, most pedig csupán a közlekedéssel és a minisztérium aktuális ügyeivel kapcsolatos kérdésekre számítanak.
Lázár véleménye szerint a tömegközlekedést most többen igénylik, mint valaha, és a jegybevételek is legalább annyira gyarapodtak, mint korábban. Van-e egyértelmű nyoma annak, hogy a közösségi közlekedést egyre többen használják? Szerinte egyértelmű, hogy a nagyobb gazdasági övezetekben és a városok környékén az emberek egyre inkább leteszik saját járműveiket, és a tarifareform következtében a tömegközlekedést választják.
Nem úszunk a pénz tengerében.
- hangoztatta a miniszter, utalva az EU-s támogatások felfüggesztésére, ezért számukra "vészhelyzeti tervet kell kidolgozniuk az idei nyárra".
Lázár emlékeztetett, hogy 2025 június elsejétől bevezetik a késési biztosítást, ami azt jelenti, hogy 20 perc késés esetén visszaadják a jegyár 50 százalékát. Komoly eredménynek tartja, hogy az állam a késésekért felelősséget vállal.
A miniszter bejelentette, hogy december 31-ig összesen 1200 mosdót újítanak fel, és garantálta, hogy 2026 januárjára egyetlen mosdó sem marad felújítatlan. "Jelentős erőforrásokat allokáltunk a projekt számára," mondta, kiemelve, hogy a MÁV-nak kellett megoldania a szükséges finanszírozást. Emellett bejelentette, hogy a mosdók egy részét fizetőssé teszik.
2026 tavaszáig mintegy 70 darab mozdonyt bérelnek, a Miskolc-Budapest vonalon ez több perc időmegtakarítást jelent. 2026-ban újabb 30 mozdonyt fognak bérelni, ezt óriási előrelépésnek nevezte Lázár.