A Volvo úgy döntött, hogy a kínálatának felét eltávolítja az amerikai piacon.


Az USA által bevezetett importvámok hatására egyes modelljeit kivezeti az amerikai piacról a Volvo, szinte csak SUV-k maradnak. A kínai tulajdonban álló svéd cég a második negyedévre vonatkozóan komoly veszteségekről számolt be.

A Volvo az autóipar egyik jelentős szereplője, amelyet a növekvő vámok különösen érzékenyen érintenek. E hatások leginkább az Egyesült Államok piacán érezhetők, de a cég kínai kapcsolatai miatt Európában is hatással vannak a működésére. A Volvo járműveinek többsége Európában vagy Kínában készül, és az Egyesült Államokon kívül gyártott modellekre a Trump-adminisztráció idén több lépcsőben kivetett extra vámokat, ami jelentős kihívások elé állítja a vállalatot.

Az európai autókra kivetett 27,5%-os, míg a kínai importra vonatkozó, több mint 100%-os amerikai vámok komoly kihívások elé állították az autógyártókat, arra ösztönözve őket, hogy átgondolják termékstratégiáikat. Az Aston Martin például korlátozta az amerikai piacra irányuló exportját, míg a Nissan felfüggesztette az amerikai gyártású járművek kanadai értékesítését. Júliusban a Volvo is aktív lépéseket tett a helyzet kezelésére.

A Volvo Cars július 14-én bejelentette, hogy a cég több mint 1,2 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. Ennek hátterében az amerikai importvámok és egy késlekedő modell állnak. A vállalat bruttó árrése az első negyedév 18,2 százalékáról 13,5 százalékra csökkent.

A Volvo Cars új stratégiát alkalmaz, amely szerint az amerikai piacon a 13 modellből álló globális választékának csupán körülbelül felét értékesíti. Az Egyesült Államokban kizárólag SUV modellek lesznek elérhetők, a V60 kombi kivételével - számolt be róla a Reuters.

Ez azt jelenti, hogy a szedánokat többé nem fogják értékesíteni az Egyesült Államokban. Az S60 gyártása a Volvo dél-karolinai üzemében tavaly befejeződött, a kínai gyártású S90 értékesítését leállították, az új ES90 szedán pedig nem értékesíthető nyereségesen az országban a cég szerint.

Related posts