"Húsz évvel ezelőtti árakon elérhető last minute utazási ajánlatokkal várják az érdeklődőket."

A Magyarországra nemrégiben belépett új piaci szereplők olyan fenntarthatatlan spirálba kényszerítik a kisebb utazási irodákat, amelyet a piacvezetők, köztük az IBUSZ is észlel. Termes Nóra, a vállalat hálózati és marketingigazgatója lapunknak elmondta, hogy az idei nyárra az utazások száma jelentősen visszaesett, és sokan az utolsó pillanatig halogatják a foglalásokat.
Figyelmeztető jel lehet, és legalábbis óvatosságra int minden tapasztalt utazót, ha egy utazási iroda last minute árakon hirdet nyaralásokat, amelyek ráadásul hónapokkal előre érhetők el - nyilatkozta Termes Nóra, az IBUSZ hálózati és marketingigazgatója a 24.hu megkeresésére, reagálva a csődbe ment UniTravel által megfogalmazott vádakra.
A szakember szerint a szakmát meglepte az UniTravel kommunikációja, miszerint ilyen nyíltan beleálltak egy másik piaci szereplőbe, mondván az "megölte" őket, ugyanakkor ő sem cáfolta azokat az állításokat, amiket a bedőlt iroda felugró ablakban közölt az ügyfeleivel hétfőn a honlapján.
Az IBUSZ-nál már a tél folyamán észlelték, hogy az idei évben visszaesés várható az utazások terén. A megérzéseik beigazolódni látszanak, hiszen "az elmúlt évekhez képest sokkal többen várnak az utolsó pillanatig a foglalásokkal". A kisebb utazási irodák számára pedig újabb nehézséget jelentett a Magyarországon megjelenő versenytársak árazási politikája, amellyel rendkívül nehéz lépést tartani.