Grindeanu: a kormány nem állítja le az Anghel Saligny program beruházásait.


Nem fagyasztja be a kormány az Anghel Saligny közművesítési program beruházásait - jelentette be Sorin Grindeanu szociáldemokrata pártelnök a koalíciós pártok vezetőinek szerdai ülését követően. Az Agerpres hírügynökség tájékoztatása szerint a politikus beszámolt arról, hogy alakulatának három fő célja volt az ülésen: megvitatni a második deficitcsökkentő csomagba szánt javaslataikat, korrigálni az első deficitcsökkentő csomag bizonyos döntéseit, illetve megoldást találni az Anghel Saligny program fontos beruházásainak folytatására. "Úgy gondoljuk, sikerült érvényesíteni a józan ész hangját: nem fagyasztjuk be az Anghel Saligny program beruházásait" - tette hozzá.

Grindeanu hangsúlyozta, hogy az Anghel Saligny program nem csupán politikai célokat szolgál, amit az is alátámaszt, hogy a különböző pártok polgármesterei egyaránt a beruházások folytatását kérik. "A kormány valójában a kis- és közepes méretű települések lakóinak életminőségének javítására fordítja ezeket a forrásokat az utak, csatornák, víz- és gázhálózatok fejlesztésével. Erről van szó, semmi másról" - szögezte le. Kiemelte, hogy a beruházások finanszírozása az uniós előírásoknak megfelelően történik, és "egyik megyei tanácselnök vagy polgármester sem viszi haza a pénzt". "Ha valaki bűncselekményt követett el, annak felelnie kell, és börtönbe kell mennie (...), de nem lehet gyanúkra hivatkozva egész közösségeket a szegénység csapdájába taszítani" - tette hozzá.

Közölte, hogy a koalíciós pártok döntése alapján a következő két-három hét során a megyei tanácselnökök és a prefektusok együttműködve a fejlesztési minisztérium szakembereivel alaposan felülvizsgálják a megyéikben zajló projekteket, azok előrehaladási és finanszírozási állapotát, annak érdekében, hogy egyetlen beruházás se kerüljön leállításra.

A kormány új törvénymódosításokat tervez bevezetni, amelyek célja az állami vállalatok igazgatótanácsi tagjainak létszámának csökkentése és a juttatásaik korlátozása - jelentette be a miniszterelnök egy friss sajtótájékoztatón. Ilie Bolojan a második deficitcsökkentő csomag keretében, az állami vállalatokra vonatkozó intézkedéseket ismertette, közösen Dragoș Anastasiu kormányfőhelyettessel.

Az Agerpres hírügynökség beszámolója szerint Bolojan kifejtette: az elmúlt években gyakorlattá vált, hogy az állami vállalatok menedzsereinek és igazgatótanácsi tagjainak a kezdetben ésszerű összegű juttatásai viszonylag rövid idő alatt elérték a megengedett maximális határt, mert senki nem ellenőrizte azt, hogy miként alkalmazzák a törvényt. Ez a jelenség szerinte joggal váltott ki elégedetlenséget a közvéleményben.

"A helyzet világosan visszaélésre utal, hiszen a juttatások jelentős növekedése egyáltalán nem találja visszatükröződését a vállalatok teljesítményében vagy a szolgáltatások színvonalának emelkedésében" - fogalmazott a miniszterelnök.

Bolojan kifejtette, hogy az egyes minisztériumok alaposan át fogják nézni az alárendeltségükbe tartozó állami vállalatok teljesítménymutatóit. Hangsúlyozta, hogy véleménye szerint ezek a mutatók sok esetben már nem tükrözik a valóságot, ezért sürgős módosításra van szükség. Elmondta, hogy a menedzsereket egy nehéz döntés elé állítják: vagy elfogadják az új, relevánsabb mutatókat, ezzel növelve a vállalat teljesítményét, vagy pedig búcsút mondanak a pozíciójuknak.

Közölte, hogy az intézkedések egyik fő célja a vállalatirányítás átláthatóságának növelése. Ennek érdekében a minisztériumoknak a közeljövőben nyilvánosságra kell hozniuk az alárendeltségük alatt működő vállalatok irányításával kapcsolatos összes olyan információt, amelyből egyértelműen kiderül, hogy kik irányítják ezeket a cégeket, milyen módon végzik feladataikat, és hogy mekkora jövedelmet realizálnak.

"Nem gondolom, hogy megszégyenítő lenne a vállalatvezetők számára ezeknek az adatoknak a közzé tétele, sem a bevételek, sem a teljesítmény tekintetében" - fogalmazott Bolojan.

A román állami vasúttársaság utasszállító szektora, a CFR Călători, valamint a vasúti infrastruktúra kezeléséért felelős CFR Infrastructură vezetői 10%-os bércsökkentést vállalnak - tudatta szerdán Ciprian Șerban, a szállításügyi miniszter. A tárcavezető Facebook-bejegyzésében hangsúlyozta, hogy ez a lépés nem csupán gazdasági szükségszerűség, hanem a közös felelősség és a szolidaritás kifejeződése is. A bércsökkentés érinti a CFR Călători és a CFR Infrastructură vezérigazgatóit és gazdasági vezetőit, valamint a vasúti infrastruktúráért felelős vállalat három különböző részlegének igazgatóit és pénzügyi vezetőit is. A miniszter szavai szerint ez a döntés jól mutatja, hogy a vezetők készséggel állnak a helyzet kihívásai elé. Az intézkedés célja a vasúttársaság stabilitásának megőrzése és a jövőbeli fejlesztések támogatása.

A vasúti infrastruktúrát üzemeltető cég bejelentette, hogy a munkavállalói körének egy részénél bevezeti a négynapos munkahetet. A tárcavezető elmondása szerint ez az intézkedés nem érinti a közlekedés biztonságát, viszont havonta körülbelül 3,25 millió lejes megtakarítással jár. Emellett a vállalat aktívan dolgozik a területi kirendeltségek átszervezésén és működésük hatékonyabbá tételén, amelynek révén évi körülbelül 57 millió lejes megtakarítást várnak. A régi gördülőállományt is selejtezik és értékesítik, ami várhatóan 8,7 millió lejes bevételt generál a cég számára. Ciprian Șerban hangsúlyozta, hogy a vasúttársaság utasszállító ágazatában is csökkenteni kívánják az indokolatlan költségeket, és a tervezett lépésektől évi 130 millió lejes megtakarítást remélnek.

Related posts