A kormány döntése nyomán a MÁV műhelyei privatizálásra kerültek, ám az eredmények sajnos rendkívül csalódást keltőek.

Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A homályos hátterű "magán" cégcsoportban nyereséget és osztalékot a MÁV-tól privatizált, a MÁV-nak visszadolgozó Szolnoki Járműjavító termelt. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Mint a parázs, úgy emészti a pénzt a Magyar Vagon (más néven Ganz-MaVag) csoport. A csoport legfőbb pénztermelőjeként valószínűleg a Ganz-Mavag International vállalatra kellene gondolnunk, hiszen ez a cég könyveli a jelentős egyiptomi vasútikocsi-beszerzésből (1300 kocsi, egymilliárd euró) származó bevételeket. Azonban a nyereség fogalma távol áll tőlük, hiszen a tavalyelőtti 11 millió eurós veszteség után tavaly már 22 millió eurós (8,8 milliárd forintos) adózott mínusz következett.
A beszámolóból úgy tűnik, hogy
a nagy egyiptomi megrendelés teljesítése jelen állás szerint anyagáron nullszaldós biznisz.
A 134 millió eurós bevétel mellett a közvetlen gyártási költségek körülbelül ennyit tesznek ki. Azonban nem szabad elfelejteni a további kiadásokat sem, amelyek miatt a működés máris veszteségesnek számít.
A cég veszteséges működése következtében a saját tőkéje mínusz 33 millió euróra csökkent, ami a Polgári törvénykönyv tőkekövetelményeit sérti. Ennek ellenére a vállalat folytatja tevékenységét, mivel a tulajdonosok kifejezték szándékukat, hogy továbbra is fenntartják a működést, és szükség esetén anyagi támogatást nyújtanak a helyzet orvoslására.